Törekvő Elme

A legfontosabb döntés, amit meg kell hoznod az életben

2017. február 23. 19:16 - keepcalm

James Altucher nevét már említettem egy előző bejegyzésemben. Mivel kedvelem, ahogy ír, most közzéteszek tőle egy újabb írást. A teljes, eredeti szöveg itt.

Hat éves voltam, mikor végignéztem apám kivégzését a TV-ben - meséli Tim. Halálsoron volt.

Pár napja előadást tartottam, melyen Tim is ott volt. Azért jött oda hozzám, hogy elmondja, mennyire megérintettem.

Miért volt halálsoron? - kérdezem.

Hat családot gyilkolt meg egy steak-házban és még egyet az út mellett - válaszol. A szülei ki akarták rabolni az éttermet, de nem úszták meg.

14 nevelőotthont jártam meg gyerekként. Bármi rossz, amit csak el tudsz képzelni egy árvaházról, azt átéltem bennük. Szörnyű volt. 17 évesen már azon gondolkoztam, mi értelme ennek a borzalmas életnek.

6 évesen pedig apám egy nemzet szégyene, sorozatgyilkos volt. A nevelőszüleim kényszerítettek, hogy nézzem végig a kivégzést. Anyám 35 évet kapott bűnrészességért.

Azt mondta, ő nem húzta meg a ravaszt. Azt mondta, apám kényszerítette, különben megöl minket, kölyköket.

Ahogy Tim mesélte a történetét, azon gondolkoztam, vajon az érme melyik oldala jutott neki. Mikor valami rossz történik velünk, két választási lehetőségünk van a fájdalom és a stressz ellen.

1. választás:
"Szar az élet, úgyhogy miért is tennék le bármit az asztalra? Amúgy se az én hibám ez az egész."

2. választás:
"Teszek valami hasznosat. Lecserélem a negatívat pozitívra. Nem hagyom, hogy a sötét oldal nyerjen."

Miért vagy itt? - kérdeztem. Mire készülsz?

Mikor 17 voltam - válaszolta - építkezésen dolgoztam. Nem voltak képesítéseim. Nem jártam iskolába. Egy senki voltam. Folyamatosan zaklatott és keserű voltam.

A fickó, akivel együtt dolgoztam, elhívott egy veteránoknak rendezett találkozóra. Elmentem. 

A veteránok láttak minden szörnyűséget, amit látni lehet. Megtettek minden szörnyűséget, amit meg lehet tenni. Elmondtam nekik a történetem, ők pedig kinevettek. 

Azt hiszed mélyponton vagy, de ez a mélypont szebb a világ jó részénél. Nem az számít, ki vagy. Az számít, kikhez tartozol és mit teszel értük.

Tim így elkezdett ingatlanprojekteken dolgozni, a munkájáért pedig az ingatlanok tulajdonjogainak egy részét kapta. 

Mostanra több millió dollárnyi ingatlannal rendelkezem - mondja. Emellett minden ügyfelem tehetős üzletember, így sok időt töltök kapcsolatépítéssel is.

Mutasd be a jó embereket egymásnak. Ha két ilyen ember találkozik és ennek te vagy az oka, abból még több jó születik és neked is hasznod lesz belőle.

Aztán folytatta. Meglátogattam anyámat. Elmondtam neki, hogy nem tudom, mi az igazság. Nem tudom, hogy meghúzta-e a ravaszt. Elmondtam neki, hogy nem hibáztatom a rossz dolgokért, amelyek az életemben történtek. Elmondtam, hogy most már az a kulcs az életemben, hogy mindenkinek igyekszem segíteni, akivel csak kapcsolatba lépek. Hogy meghoztam a döntést, a lehető legjobb emberré akarok válni és minden rosszat valami pozitívvá változtatni. 

Ez az én döntésem volt. Senki másé. 

A börtönökben az elítéltek gyerekei bent maradhatnak, így ott maradtam és megismertem anyámat. Órákon keresztül sírva ölelt engem. 

Ahogy Tim mesélt, bal karját a jobb vállára helyezte. Mintha saját magát ölelné meg. 

Gyerekként rendszeresen megvertek. Én voltam egy sorozatgyilkos gyereke.

De már nem vagyok az.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://torekvoelme.blog.hu/api/trackback/id/tr1312283007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása