Törekvő Elme

Maxold ki a szerencséd ezzel a néhány lépéssel

2017. január 22. 14:28 - keepcalm

A szerencse nagy szerepet játszik életünkben. Nem túl fair, mi? Szerintem se, de hát ez az élet. Játsszunk hát a szabályok alapján.

Az alábbi módszert James Altuchertől olvastam és bűn lenne nem továbbadni.

James egy őszinte fickó, nem túl nagy célokkal. Össz vissz három dolgot kíván az életben.
- Boldog akar lenni
- Meg akarja szüntetni a boldogtalanságot az életében
- Minden napját a lehető legsimábban, kényelmetlenségek nélkül akarja leélni

Nem egyszer érezte már úgy, hogy a fenti pontok egyikét sem képes elérni. Máskor olyan válaszút elé került, melyek közül egyik sem tűnt ideális döntésnek. Nehéz helyzetek voltak, de végül mindegyiken túllépett. Ehhez az kellett, hogy életének alábbi négy területe napi szinten karban volt tartva. Itt vannak ezek.

1. Fizikai. Valamilyen rendszeres testedzés. 
Hiába rendelkezel bármi jóval az életben, ha az egészséged nem szolgál, képtelen leszel igazán élvezni azt. Én esténként szoktam heti 2-3 alkalommal testsúlyos edzést végezni. Ha pedig épp "pihenőnap" van, akkor keresek Youtube-on bármilyen 10-15 perces kardio edzést. Semmi csicsa. Nincs különleges étrendem, és nem utálom magam, ha legurul 1-2 sör. Az esti edzés mondjuk ezen is segít - mikor edzek, különösen nagy ellenállást érzek az alkoholfogyasztással szemben. Mintha a szervezetem sugallná, hogy "öcsém, most edzettél, ne ronts már el x száz kalóriával".

2. Érzelmi. Ideális kapcsolatok.
Ha valaki mellett nem érzem jól magam, azzal igyekszem kevés időt tölteni. Aki felemel, azt minél közelebb tartom magamhoz. Az élet igen is rövid ahhoz, hogy mindenféle külső hatás leszipolyozzon.
Talán ez önzőnek hat. A szívet is a legönzőbb szervnek tartják, amiért magának akarja a tüdőből érkező friss, oxigénnel teli vért. Azonban ha ez nem neki jutna, egyetlen másik szervet sem tudná kiszolgálni. Ugyanígy tekintek saját magamra.

Nem arról van szó, hogy ne akarnék segíteni. Örömmel szolgálok másokat. Ha viszont az energiám panaszkodással, vagy kellemetlen emberek társaságában elszivárog, nem tudok 100%-osan ott lenni a számomra fontos embereknek.

A másik pedig: A lehető legőszintébb akarok lenni. Nem épp könnyű feladat. Kell hozzá egyfajta bátorság. De olyan ritka az egyenes ember. Én egy akarok lenni közülük -természetesen anélkül, hogy bárkit is meg akarnék bántani.

3. Mentális. Agyi izmaim edzése.
Hetente többször ötletelek, lényegében bármiről. Addig írok, míg bele nem fájdul a fejem, aztán még egy kicsit.

Egyik utóbbi alkalommal 30 napi rutint írtam össze, ami jobbá teszi az átlagember életét. Első nap úgy kellett kipréselnem magamból 15-öt. A cél másnapra sikerült, akkor azonban már túl is szárnyaltam. 

Itt van még néhány. Találj ki 30 fejezetcímet egy életrajzi könyvhöz. Írj össze 15 dolgot, ami jobbá tenné a munkahelyedet. Írd le az összes hasznos dolgot, amit tegnap megtettél. 

Mára nincs ötleted? Memorizálj 10 szót egy tetszőleges idegen nyelvből. Ha nem használod az izmaidat, elsorvadnak. Legyenek azok mentálisak, vagy valódiak.

4. Spirituális. Lelki egészség.
Megosztó egy téma. Az alábbi gyakorlatok viszont vallástól és világnézettől függetlenek. 

a) Hála. Rendszeresen emlékeztetem magam mindarra, amivel rendelkezem. Ez lehet bármilyen vagyon, egy nagyszerű emlék, vagy emberi kapcsolatok is. Bármi, aminek örülök, hogy jelen van az életemben. Ahová a figyelmem irányul, oda áramlik több energia. Abból fogok többet észrevenni, és idővel abból fogok többet teremteni. Azzal, hogy a bőségre koncentrálok, a további bőség felé vezető utat fektetem le.

b) Megbocsátás. Rendszeresen megbocsátást gyakorlok azok felé, akiktől sérelem ért. Ezt még csak nem is kell személyesen, elég elképzelni. Mindig belegondolok, vajon mi vezetett oda, hogy ez a személy ártson nekem. Vajon gyermekkorában érte valamilyen trauma? Elválhattak a szülei? Tönkrement egy kapcsolata, amit nem tudott feldolgozni?
Akinek belül fáj, az másoknak is fájdalmat fog okozni. Nekem elég azt tudnom, hogy halandók vagyunk és mindenki a maga módján igyekszik túlélni ebben a zavarosnak tűnő életben. Mindenkinek vannak problémái. Azzal, hogy elengedem a sérelmet és túllépek rajta, saját magamat kímélem meg a harag általi önmérgezéstől.

c) Meditáció. Mikor úgy érzem nem vagyok jó passzban, vagy magával ragadott egy-egy rossz érzés, amint van lehetőségem rá, meditálok pár percet. Hátradőlök egy székben, behunyom a szemem és egyszerűen csak a légzésemre figyelek. Minél lassabb be- és kilégzésre törekszem, miközben teljesen a jelenre koncentrálok. Belégzés. Kilégzés. Szünet.
Ha azon kapom magam, hogy ismét cikáznak a gondolataim, szimplán csak visszatérek a légzésemhez.

d) Olvasás. Szeretem az olyan történeteket, melyek inspirálnak. Egyik kedvencem Dan Millmantől A Békés Harcos Útja. Ajánlom bárkinek, aki érdeklődik a téma iránt.

Ennyi az egész. Ideális esetben minden nap mind a négy területet érinteni kellene, de senki sem tökéletes. Nekem sem megy ez mindig, messze nem. Viszont nem is büntetem magam emiatt. Mindig ott van a fejemben, hogy törekedjek a legjobbra. Ha ez heti 4-5 alkalmat jelent, hát legyen. A lényeg, hogy a pályán maradjak.

És mit várhatsz ettől a módszertől? Személyes tapasztalatom pár hét után a következő. A rendszeres edzés teljesen beépült az életembe és amit eleinte nyűgként éltem meg, mostanra élvezetes lett. Bizonyos személyes kapcsolataim még bensőségesebbek lettek. Az emberek mintha jobban keresnék a társaságom. Kevesebb stresszt élek át. Lett több olyan ötletem is, amit érdemes lenne véghezvinni.

Ráadásul az egyértelmű eredmények hatására lelkesebb vagyok a mindennapokban. Mintha hirtelen szerencsésebb emberré váltam volna.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://torekvoelme.blog.hu/api/trackback/id/tr7512131187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása